דר' דרלה ביירון Ph.D
המרכז לאבחון, יעוץ וטיפול ללקויות למידה
ברמת השרון
מוכר על ידי משרד החינוך

03-5408182
אבחון דידקטי דרלה ביירון Slide 3

 

אבחון פסיכודידקטי – הדור הבא של אבחוני לקויות למידה?

 
אבחון פסיכודידקטי הוא כלי יעיל, מתקדם ומתאים לידע הקיים כיום לגבי לקויות למידה וקשיים שונים בתהליכים לימודיים. אין בכל זה כדי לומר כי אין מקום לאבחון הדידקטי הקלאסי שעדין מהווה כלי רב עוצמה וחשיבות, אבחון פסיכו דידקטי פשוט מתאים למצבים אחרים ומספק תמונת מצב מקיפה יותר לגבי הילד. שיטת אבחון זו נקראת גם האבחון המשולב, זאת בגלל שהיא משלבת בין בחינת המיומנויות הלימודיות (דידקטיות) הבסיסיות של הילד לבין היבטים פסיכולוגיים ורגשיים שעשויים ליצור קושי בלימודים.

יש מגוון רחב של לקויות למידה והתבטאויות שונות שלהן, כאשר כיום ידוע כי לרוב מגיעים לצד לקויות הלמידה השונות גם קשיים רגשיים ונפשיים שיכולים להחמיר את המצב, יכולים להיות הגורם לקושי וכדומה. אבחון פסיכודידקטי נעשה רק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים, פסיכולוגים בעלי השכלה מתאימה בשיתוף או ללא מאבחן דידקטי מוסמך (תלוי בהכשרת הפסיכולוג).

לאילו מקרים האבחון מתאים?

אבחון פסיכו דידקטי מומלץ בעיקר כאשר יש חשד ללקות למידה כזו או אחרת אך גם נראה כי הילד סובל מקשיים פסיכולוגיים – בין אם בגלל לקות הלמידה, לצידה או כגורם ללקות. יש מקרים בהם ברור כי הבעיה היא דידקטית במהותה ויש מקרים רבים בהם האבחון המשולב יכול לספק תוצאות מעמיקות ומדויקות יותר. כיום האבחון הפסיכו דידקטי מומלץ באופן גורף החל מגילאי חטיבת ביניים, האבחון מאפשר להגיע למבנה טיפול והתמודדות יעיל ומותאם אישית יותר.

איך זה עובד?

אבחון פסיכודידקטי אורך כ-6 שעות לאורך כמה מפגשים, בחלק הדידקטי הילד מתבקש לבצע משימות שונות בהקשר למיומנויות למידה, בוחנים את האינטליגנציה ואת התפקוד קוגניטיבי כללי. בשלב הפסיכולוגי של אבחון פסיכו דידקטי בוחנים את המצב הרגשי והנפשי של הילד, בעיקר בהקשר ללימודים אך לא רק, בודקים למשל מוטיבציה, קושי בבית, יכולות התמודדות, ביטחון עצמי ועוד. האבחון מאפשר לקבוע במדויק את הגורמים ללקות ולדעת כיצד לסייע לילד בצורה האופטימאלית.

אנו מבצעים אבחונים פסיכודידקטיים תוך שימוש באמצעים מתקדמים מקצועית וטכנולוגית, ע"י אנשי מקצוע מובילים ומספקים לכם את התשובות שמאפשרות להתוות את הדרך הנכונה עבורכם ועבור ילדכם.



©Copyright 2012 Darla Biron
Created and maintained by WSI