דר' דרלה ביירון Ph.D
המרכז לאבחון, יעוץ וטיפול ללקויות למידה
ברמת השרון
מוכר על ידי משרד החינוך

03-5408182
אבחון דידקטי דרלה ביירון Slide 3

 
אבחון דידקטי - על לקויות למידה ומקורן

לקויות למידה נחשבו בעבר לקושי מהותי בתהליכי למידה בהקשר של קריאה, כתיבה או חשבון. אך כיום התחום מורכב יותר, ידוע כי יש עוד מאפיינים והתבטאויות ללקויות השונות ולמעשה אין תשובה חד משמעית להגדרת הבעיות השונות. יש לקויות רבות ומאפיינים שונים בכל ילד, אבחון דידקטי הוא כלי מקצועי יעיל ומפותח מאוד המאפשר להבין את מהות הלקות הספציפית וכך ליצור תכנית טיפול ולימוד מתאימה. כיום מבצעים אבחונים דידקטיים לכשעצמם וכמו כן במסגרת אבחון פסיכו-דידקטי משולב הכולל גם אבחון פסיכולוגי. את האבחון מבצע לעשות מאבחן דידקטי מקצועי ומוסמך.

לקויות למידה משפיעות בעיקר על ילדים בגילאי בית הספר, אך הן קיימות בהחלט גם אצל מבוגרים, כאשר האבחון המקדים והטיפול הנכון הם מהותיים להצלחה ולהתמודדות איכותית עם הקושי. אבחון דידקטי מתמקד במיומנויות הלימוד וביכולות הלימודיות של הילד, הוא כולל נושאים רבים כגון שפה, קריאה, כתיבה, הבעה, חשבון, קליטה של חומר חדש, קשב וריכוז, זיכרון, תהליכי למידה ועוד. אבחונים דידקטיים נערכים באופן המותאם לקהל היעד, הצעיר לרוב, שמבצע אותם.  בגלל שמדובר על משימות רבות יחסית ואבחון שאורך כחמש שעות הוא לרוב מחולק לשני מפגשים המאפשרים לילד לבצע את האבחון בצורה טובה ואמתית.

איתור מקור הקושי כך שנוכל לטפל ביעילות

אבחונים אלו מבוצעים החל מגיל 6 ומעלה, כאשר עולה חשד אצל ההורים או גורמים חינוכיים לקיום לקויות למידה או קשיים אחרים. אבחון דידקטי הוא חשוב מאוד לאיתור נכון ומדויק של מהות הבעיה, זה מוריד לחץ מהמשפחה וכמובן מהילד ולאחר מכן אפשר להתחיל בבניית הטיפול האופטימאלי. האבחון יכול לאתר ולאבחן לקוית למידה כגון דיסלקציה, דיסקלקוליה, דיסגרפיה, קשיי זיכרון, ועוד. כמו כן, אבחונים דידקטיים יכולים גם לגלות כי אין לקות של ממש אלא פשוט תהליכי למידה לא נכונים או גורמים חיצוניים אחרים.

האבחונים הדידקטיים שלנו מבוצעים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ע"י אנשי מקצוע מנוסים ביותר. בעזרתנו ילדכם יוכל להעלות את הישגיו, לקבל ביטחון עצמי ולהגשים את עצמו לצד הקושי, והכל תוך דגש על שירות אישי, אמין ומקצועי לאורך כל הדרך.



©Copyright 2012 Darla Biron
Created and maintained by WSI